سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیانمندترین مردم در معاملت و نومیدترین‏شان در مجاهدت ، مردى است که تن خویش در طلب مال فرسود و تقدیرها با خواست او مساعد نبود ، پس با دریغ از دنیا برون شد و با وبال آن مال روى به آخرت نمود . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :1
کل بازدید :65502
تعداد کل یاداشته ها : 16
103/3/1
5:28 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
مامانی[26]
توی این عالم فانی که همش روبه فناست به خدا یه دل دارم اونم مال امام رضاست

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

چندی بود که  در تاریخ وحوادث آن مسئله ای برایم  نمود پیدا کرده بود وآن مسئله چیزی جز مسئله تبلیغات نبود و اینکه تبلیغ  به عنوان یک ابزار در دست هر کس ، از آن به خوبی استفاده نمود و در هر مرحله ای چه در راه حق یا باطل توانست بر دیگران هرچند به طور موقت سیطره پیدا کند.

مظلومیتی در تاریخ بالاتر  از مظلومیت امیرالمومنین علی (ع) نیست که  تاریخ به عینه اذعان دارد ، وقتی خبر شهادت مولا در محراب مسجد کوفه پخش شد جوابی از مردم برخواست که دل انسان را میسوزاند همه از هم می پرسیدند :(مگر علی (ع) نماز هم میخوانده که در مسجد کشته شده است؟)این مسئله چیزی نیست جز تبلیغات سوء معاویه در مورد مولا که سبب این فاجعه شده است ودر پندار مردم چیزی غیر از عین حقیقت به وجود آمده بود.

این یک نمونه کامل وبسیار عمیق است که خود شاهدی بر این امر که تبلیغات وسیله ای برای جایگزین کردن چیزی پوشالی به جای حقیقت دردل مردمی که در سرشت خود به دنبال معنویات ومعارف عالیه اند می باشد .

همواره تأکید علما و دینشناسان بر این امر بوده که واقعیات را برای پیشرفت ودوری از انحطاط باید دانست ونباید گذاشت که کسی غیر از معصوم که عاری از اشتباه وگناه است حقیقت را باز گو نماید و طریقت را بنمایاند.

اما در این میان باید در مورد اینکه چراکسانی که میخواستند بر مردم حکومت کنند وغصب این منسب از محقان آن میکردند ازاین ابزار (تبلیغات سوء)استفاده مینمودند ودر آن مجدانه کوشش میکردند. امثال عمروعاص ها ومعاویه ها وجائران تاریخ از گذشته تا کنون که الان نیز با مصادیق آن کاملاً آشنا هستیم مثل صهیونیست هاو مسئله هلوکاست این بزرگنمایی قرن و مسئله نچندان دور (والنتاین) .

درجواب باید یک مقدار به مسئله انسان شناسی ومبانی آن باز گشت که انسان موجودی حقیقت گرا وعاشق است و در تمامی مراحل زندگی این دو امر معنوی است که انسان را در سختی ها و مشکلات این دنیا یاری مینماید .او برای نیل به این دو امر زنده است ومی کوشد با تلاش راه را آسان نماید.

اما حقیقت اینجاست که تنها کسی میتواند اورا رهبری کند که بتواند دل او را هدایت کند نه تنها شکمش را،  و این امر مورد اتفاق همه است.واصل تقابل خیر و شر نیز در بدست گرفتن این هدایت است که خیر مردم را برای اهداف خودشان میخواهد وشر مردم را برای اهداف خودش

این امر باعث میشود که شریان برای در دست گرفتن اوضاع برای ایشان منافعی پوشالی و زود گذر تعیین نماید وچشم ایشان را به روی حقیقت ببندند

در زندگی امروز آدمیان این مسئله به طور واضح مشخص است بارها دیده ایم که چگونه دشمن آدمی به جای معرفی حقایق چیزی را برای دفع سطحی عواطف بشریت معرفی میکند،مثل مظاهر واقعی عشق وعاشقی چگونه میشود که وقتی از یک جوان پرسیده میشود مظهر ادب و عشق و فداکاری کیست بدون شک وتردید وبلا فاصله میگوید:

……………………………………………………………

حضرت ابولفضل العباس علیه السلام

 

ولی همین جوان با تاثر از چه چیزی والنتاین را به عنوان سمبل عشق وفدایی عشق میخواندچه چیزی ؟؟؟؟؟؟

بدون شک این کمبود در تمامی جوامع دنیا مداران دیده مشود؛ کمبود معنویات و پر کردن این خلع از مهمترین همّ ایشان است واین امر میسر نمیشود غیر از دست زدن به تبلیغات. برای همچنان در سیطره قرار دادن مردم و بشریت چونان که پیشینیان ایشان نیز به این امر متوسل بودند

تولد هالیوودها و مصادر خبری مختلف به زبان های مختلف دنیا و قرار دادن بودجه های کلان وگزاف برای جوسازی های موافق و عوام فریبی ایست، اینکه فیلمی به عنوان عقاب سیاه در هالیوود ساخته میشود که در آن برای سرپوش گذاشتن به روحییه استعمار گری وجنگ طلبی و سلطه گری نیروهای امریکایی در این فیلم با کپی برداری از واقعه حقیقی عاشورا وحتی درست کردن گودی قتلهگاه ودستان بریده وهجوم وحشیانه  مردم نادان به یک هلیکوپتر نظامی که در ماموریتی برای نجات همان مردم دچار سانحه شده بود دست میزنند این یک نمونه از هزاران هزار تبلیغ مسموم است.

جهانی جلوه دادن مسئله ولنتاین که یک امر مقطعی است برای سر پوش گذاشتن بر مسئله انحطاطِ بوجود آمده در  جوامع غربی است با یک سوال ساده این مسئله برای ما روشن میشود آیا عید نوروز که برای قدیمی ترین جامعه بشری امری پاس داشتنیست نمیتواند امری جهانی باشد، همه میگویند این مسئله مربوط به ما ایرانیان است ودر دایره ما محدود. این جواب به نظر شما برای ولنتاین کافی نیست؟ چه کسانی برای جهانی نشان دادن آن می کوشند؟و چه دستانی در حال محو ایران اسلامی؟

باید دیده ها را باز کرد جور دیگر باید دید باید حقایق را پیدا کرد، والا اینکه ببینیم چه میگویند تا ما نیز بگوییم امری نا ثواب واشتباه است.

کوشیدم تا دراین اوراق بار دیگر یاد آوری کنم آنچه باید به دنبال آن باشیم.


85/11/25::: 11:38 ع
نظر()